2024-05-14 13:17
Chcesz wzmocnić swoje mięśnie Kegla? Sprawdź jak to zrobić!

Mięśnie Kegla (mięśnie dna miednicy) są ważne dla kobiet i mężczyzn. Ich rolą jest podtrzymywanie narządów jamy brzusznej – w tym pęcherza moczowego i macicy. Mięśnie Kegla zapobiegają problemom z nietrzymaniem moczu i mają ogromny wpływ na nasze życie seksualne. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się dlaczego warto ćwiczyć swoje mięśnie Kegla!

Reklamy

Mięśnie Kegla – czym one są?

Mięśnie Kegla, nazywane również mięśniami dna miednicy, są grupą mięśni łonowo-guzicznych. Ich nazwa pochodzi od amerykańskiego lekarza, Arnolda Kegla. To właśnie on wymyślił ćwiczenia na wzmocnienie tych mięśni, a co więcej za ich pomocą możliwe było leczenie wysiłkowe nietrzymania moczu.

W jakiej części ciała znajdują się mięśnie Kegla?

Mięśnie dna miednicy znajdują się między guzami kulszowymi, kością ogonową i spojeniem łonowym. Od dołu zamykają one narządu miednicy mniejszej – macicę, pęcherz moczowy, pochwę i odbytnicę. Mięśnie Kegla składają się z trzech warstw – przepony miednicy, przepony moczowo-płciowej i mięśni powierzchownych krocza.

Za co odpowiadają mięśnie dna miednicy?

Dzięki regularnym ćwiczeniom mięśni Kegla możemy przyczynić się do łatwiejszego porodu i szybszej regeneracji podczas połogu. Zapobiegają one również pojawieniu się problemów z nietrzymaniem moczu. Mięśnie dna miednicy pomagają także uniknąć pęknięcia krocza podczas porodu. Ćwiczenia mięśni Kegla mogą okazać się przydatne również podczas seksu.

ZOBACZ TEŻ  Blizny nie muszą być wieczne: Sprawdź jak pozbyć się blizn

Ćwiczenia mięśni Kegla – jak, gdzie i kiedy?

Ćwiczenia mięśni dna miednicy można wykonywać w dowolnej chwili i miejscu – jest to ogromna zaleta! Zaleca się je kobietom w wieku rozrodczym czy po menopauzie. Mięśnie dna miednicy warto jednak trenować w każdym wieku!

Regularnie wykonywane ćwiczenia posiadają szereg korzyści, jak m.in. zapobiegają zaparciom, ułatwiają poród naturalny i osiągnięcie orgazmu, przeciwdziałają powstawaniu hemoroidów, mogą zapobiec problemowi częstego oddawania moczu czy podnoszą zadowolenie z seksu!

W jaki sposób wykonywać ćwiczenia mięśni Kegla?

Ćwiczenia mięśni dna miednicy polegają na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu tych mięśni. Można je napinać na 5-10 sekund, a następnie je rozluźniać. Czynność tą należy powtórzyć 5-25 razy.

Kiedy poczujesz, że Twój pęcherz moczowy jest pełny i musisz skorzystać z łazienki to spróbuj zatrzymać strumień moczu na chwilę, czyli napiąć na kilka sekund mięśnie dna miednicy i potem je rozluźnić. Czynność ta nie powinna być wykonywana za często, jednak dzięki niej zlokalizujesz mięśnie Kegla.

ZOBACZ TEŻ  Anna Kramek - Seminaria i Warsztaty

To, co jest ogromnym ułatwieniem to fakt, że ćwiczenia te można wykonywać wszędzie – nawet w kolejce do kasy! Należy jednak pamiętać, aby robić to na wdechu i nie angażować mięśni brzucha, pośladków i ud. Ponadto, rozluźnienie mięśni powinno trwać tyle samo, co ich napięcie. Pierwszy trening mięśni Kegla nie powinien trwać dłużej niż 10-13 minut. Regularnie wykonywany może dać pierwsze efekty po około 6 tygodniach

Posiadasz problemy z nietrzymaniem moczu? Mamy dla Ciebie rozwiązanie!

Kobieca marka WIMIN dobrze zna kobiece problemy i stara się im zaradzić. W związku z tym w swojej ofercie posiadają majtki menstruacyjne, które wbrew swojej nazwie nie są stworzone tylko do noszenia podczas miesiączki. Dzięki swojej warstwie chłonnej sprawdzą się idealnie na czas połogu, nadpotliwości czy nietrzymania moczu. Wejdź na stronę internetową WIMIN i zamów jedną parę majtek menstruacyjnych dla siebie już teraz!

Reklamy